امام موسي كاظم (ع): از شوخي (بي مورد) بپرهيز ، زيرا كه شوخي نور ايمان تو را ميبرد.
اخبار
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛ تغيير در نظام ارزشي، لازمه تحول در رفتار سازماني افراد
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛ تغيير در نظام ارزشي، لازمه تحول در رفتار سازماني افراد

 معاون اداري و مالي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) با بيان لزوم حركت از تفكر واكنشي به تفكر تحول‌گرايانه گفت: تحول در رفتار سازماني افراد در گرو تغيير در نظام ارزشي آنان است.

محمدعلي نادي خوراسگاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري آنا اظهار كرد: «گاهي ديده مي‌شود كه دانشجويان و ارباب‌رجوع از برخوردها يا رفتارهايي در محيط دانشگاه نارضايتي دارند يا حتي ممكن است كاركنان از اعضاي هيات علمي و يا برعكس ناراضي باشند. معناي اين علائم آن است كه عناصر فرهنگ سازماني دانشگاه، كار خود را به خوبي انجام نمي‌دهند و اساساً فضاي رواني در سازمان دچار نوعي بي‌تعادلي شده است

نادي افزود: «يكي از عناصر اصلي تغيير رفتارها در دانشگاه ايجاد تغيير در نگرش، افكار و نظام ارزشي كاركنان و اعضاي هيأت علمي است كه به مجموعه اين تغييرات تحول سازماني گفته مي‌شود. آنچه در قالب رفتارهاي نمادين و الگوهاي رفتاري كاركنان يك سازمان قابل مشاهده است ريشه در ارزش‌ها و هنجارها و همچنين مفروضات بنيادين آنها دارد. به معناي ساده‌تر چنانچه بخواهيم رفتارهاي سازماني را در يك اداره مانند دانشگاه تغيير دهيم، لازم است نظام ارزشي و مفروضات افراد را در رابطه با دنياي اطراف آنها و پديده‌ها تغيير دهيم 

معاون اداري و مالي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: «دانشگاه بايد براي رفع مشكلات و حركت به سمت تعالي سازماني، تحول در فرهنگ سازماني خود را تجربه كند تا نظام‌هاي ارزشي همچون تكريم ارباب رجوع نه در قالب يك بخشنامه يا دستور اجباري، بلكه به عنوان ارزش قلمداد شود و افراد از سر ذوق و شوق به آن مبادرت ورزند

وي خاطرنشان كرد: «در اين فرآيند بسياري از افكار و نگرش‌هاي سنتي و البته غلط بايد اصلاح شود. مصداق بارز اين نوع نگرش‌هاي غير كارآمد، پيگيري مكاتبات در سامانه نرم‌افزار اداري است. پرسش روشن و مشخصي كه مي‌توان در اين باره مطرح كرد آن است كه چرا كاركنان، اعضاي هيأت علمي و دانشجويان، نامه‌هاي خود را در سامانه مكاتبات دنبال مي‌كنند؟ شايد به تجربه براي آنها روشن شده است كه اگر نامه خود را پيگيري نكنند، كارشان انجام نمي‌شود و به نتيجه نخواهد رسيد و اين موضوع با تأسف، كم‌كم به يك نظام فكري و ارزش سازماني غلط تبديل شده است

دانشيار گروه علوم تربيتي واحد اصفهان بيان كرد: «اينكه درخواست و نامه فردي كه پيگير آن باشد انجام شود و به نتيجه برسد يك ارزش منفي است و عدم پيگيري در اغلب موارد يعني عدم اهميت موضوع! چرا كه به زعم كارشناس مربوط، اگر مهم بود حتما پيگيري مي‌شد! حال آنكه حسب شرح وظيفه، بايد كار و درخواست مورد تقاضا در زمان‌بندي مشخصي انجام شود

اين محقق در بيان برنامه‌هاي خود براي تحول در فرهنگ سازماني عنوان كرد: «تحول در فرهنگ سازماني دانشگاه ضروري است چون با گذشت 30 سال از عمر دانشگاه، دانشگاه به عنوان بستر فرهنگي هوشمند، بايد خود را با تغييرات و تقاضاهاي جديد به روزرساني كند

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: «در يك سازمان اداري مانند دانشگاه، فرآيند تعميرات دوره‌اي(over hall) به آن معنا وجود ندارد، يعني بايد به طور منظم و در جداول مشخص زمان‌بندي شده، تاسيسات و ابنيه مورد بازبيني دوره‌اي قرا گيرند و بهينه‌سازي شوند. نبايد صبر كرد تا هر زمان وسيله‌اي خراب يا قطعه‌اي تخريب شد اقدام به تعمير يا تعويض كنيم

نادي اظهار كرد: «اين يك تفكر تحول‌گرايانه در فرهنگ سازماني است كه پيش‌گستر و آينده‌نگر فكر كنيم و منتظر واكنش نسبت به حوادث نباشيم، تفكر واكنشي در دانشگاه يعني روزمرگي و بي‌تفاوتي و عقد اخوت بستن با بي‌تفاوتي و بي‌تحركي سازماني و رفتن به سمت سكوت و در نهايت از بين رفتن منابع دانشگاه و اين به معني بازماندن از رقابت در فضاي آموزش عالي است

استاد دانشگاه آزاد اسلامي خاطرنشان كرد: «فرهنگ سازماني دانشگاه نيازمند تحول است چراكه نمي‌توان در رقابت‌هاي علمي و آموزشي صحنه فعاليت و مجاهدت را ترك كرد چون منابع دانشگاه آسيب مي‌بيند، پس بايد ايستاد، فكر كرد، راهكار ارائه داد و به توسعه دانشگاه و رساندن آن به جايگاه خود، اميدوار بود

معاون اداري و مالي واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: «ارتباط كاركنان در محيط كار اعم از كارمندان آموزشي و غيرآموزشي وقتي ارزشمند است كه منجر به ارتقا و پيشرفت دانشگاه شود نه اينكه منجر به كاهش بهره‌وري و كيفيت شود و يا به توسعه سازمان‌هاي مخفي اداري، ايجاد ‌و نشر شايعه، توسعه فرهنگ بي‌تفاوتي و هدر دادن زمان بينجامد

نادي با ابراز خشنودي از همراهي جامعه پر تلاش و خدوم استادان و كارمندان واحد اصفهان با برنامه‌ها و اهداف اين دانشگاه تصريح كرد: «نگرش كارآمد در نظام فكري و ارزشي دانشگاه در يك جمله خلاصه مي‌شود و آن اينكه همه تلاش مي‌كنيم تا دانشگاه باعث افتخار كشور باشد و در چنين نظام فكري قطعا ارباب رجوع را تكريم مي‌كنيم، با احترام كار او را انجام مي‌دهيم، با حوصله و دقيق به تماس‌هاي تلفني پاسخ مي‌دهيم و از كارمندي كه در وقت اداري بدنبال پيگيري مسائل خصوصي خود است، خواهش مي‌كنيم كه در وقت اداري مزاحم وقت دانشگاه نشود

۱۳۹۷/۸/۳۰
تعداد بازدیدکنندگان امروز 14 تعداد بازدیدکنندگان دیروز 15 تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 23069 تعداد کاربران بر خط 69 تعداد کاربران لاگین بر خط 1
Powered by DorsaPortal